Compartiment Agricol și Fond Funciar

Dana Marina Bungău

Director Executiv adjunct

Agricol:
Număr telefon fix direct: 0259/408-828
Interior: 116
Orar cu publicul: Luni: 9:00 – 12:00
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, parter, camera 18
 
Fond Funciar:
Număr telefon fix direct: 0259/409-442
Interior: 216
Orar cu publicul: Luni - Vineri: 8:00 – 15:00
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii, nr. 1, etaj II, camera 227
 
Subordonat: Director Executiv - Director Executiv Adjunct – Secretar General – Primar

AGRICOL

Întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol, acesta reprezentând o bază date pentru emiterea documentelor doveditoare privind utilizarea suprafețelor de teren și de evidență a efectivelor de animale, respectiv a familiilor de albine, în vederea solicitării de plăți în cadrul schemelor și măsurilor de sprijin pentru fermieri – plăți directe, ajutoare naționale tranzitorii din domeniul vegetal și zootehnic, inclusiv în sectorul apicol, sprijin pentru dezvoltare rurală, măsuri de piață, precum și alte forme de sprijin finanțate din fonduri europene și din bugetul național.

 

FOND FUNCIAR

Reconstituirea/ constituirea dreptului de proprietate in conformitate cu Legile fondului funciar;

Reprezentarea intereselor autoritații locale in raporturile cu persoanele fizice si cu persoanele juridice in limita competentelor stabilite compartimentului si in problemele specifice activitatii desfasurate.

AGRICOL

Pe segmentul agricol, funcționarii publici îndeplinesc următoarele atribuții: 

  1. transcrierea şi completarea pe anul în curs în noile registre agricole a poziţiilor din vechile registre reprezentând gospodăriile populaţiei deţinătoare de terenuri agricole şi animale;
  2. deschiderea de noi poziţii în registrul agricol la solicitarea proprietarilor de terenuri sau a deţinătorilor de animale;
  3. modificări ale acestor poziţii survenite ca urmare a vânzărilor-cumpărărilor, moştenirii, donaţii, schimbări ale categoriilor de folosinţă a terenurilor;
  4. evidenţa gospodăriilor populaţiei deţinătoare de terenuri agricole şi animale,
  5. înscrierea titurilor de proprietate ca urmare a reconstituirii dreptului de proprietate in conformitate cu legile fondului funciar ;
  6. conduce evidenţele  persoanelor fizice sau juridice care au terenuri în arendă;
  7. eliberează adeverinţe de proprietate cu situaţia existentă în registrul agricol,
  8. elibereaza atestate de producător ( pentru vânzări de produse agricole )  si carnete de comercializare, potrivit evidenţelor pe care le deţin, dupa o prealabila verificare în teren ;
  9. comunicarea lunară la Administraţia Financiară a modificărilor survenite la vechile proprietăţii înscrise în registrul agricol precum şi comunicarea noilor proprietari;
  10. comunicarea săptămânală la Direcţia Economică – Serviciul Impunere Persoane a modificărilor survenite la vechile proprietăţi înscrise în Registrul Agricol precum şi comunicarea noilor proprietari;
  11. colaborează cu organele specializate privind combaterea şi prevenirea epizootiilor;
  12. verifică în teren reclamaţiile şi sesizările privind registrul agricol;
  13. eliberează adeverinţe (păşuş) pentru vânzări de animale ( la piaţă şI abator);
  14. întocmirea dărilor de seamă statistice (cu regim special) privind anumite situaţii din registrul agricol şi care sunt înaintate Direcţiei Judeţene de Statistică Bihor în termenele stabilite prin lege;
  15. conduce evidenţa asociaţiilor agricole cu personalitate juridică;
  16. eliberează adeverinţe de şomaj, ajutor social, handicap, succesiune şi burse;
  17. verificări în teren a verigidităţii datelor declarate în registru agricol;
  18. centralizează toate datele înscrise în registrul agricol;
  19. întocmeşte răspunsuri la corespondenţa privind Registrul agricol;
  20. relaţii cu publicul privind Registrul agricol;
  21. actualizeaza zilnic baza de date privind evidentele de Registru Agricol.

 

FOND FUNCIAR 

Pe segmentul fond funciar, funcționarii publici îndeplinesc următoarele atribuții:

  1. soluţionează cereri privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate formulate de către cetăţeni în temeiul legilor fondului funciar şi întocmesc documentaţia aferentă propunerii eliberării titlului de proprietate;
  2. participă la punerea în posesie a suprafeţelor de teren reconstituite prin eliberarea titlurilor de proprietate;
  3. participă la şedinţele Comisiei Locale de Fond Funciar, fac propuneri privind soluţionarea cererilor depuse în temeiul legilor fondului funciar şi supun dezbaterii modalitatea de soluţionare a acestora;
  4. încheie procese-verbale de punere în posesie cu persoanele îndreptăţite la beneficiul legilor fondului funciar;
  5. întocmesc puncte de vedere către Compartimentul Juridic - Contencios privind litigiile formulate in temeiul legilor funciar;
  6. manifestă preocupare în perfecţionarea profesională prin studierea legislaţiei şi a literaturii de specialitate;
  7. manifestă solicitudine faţă de cetăţeni şi răspunde petiţiilor adresate de aceştia instituţiei;
  8. răspunde în scris cetăţenilor ce au formulat diferite cereri cu ocazia audienţelor acordate de conducere;
  9. ţine evidenţa titlurilor de proprietate eliberate.

AGRICOL

Inscrierea datelor  in registrul agricol, completatea si tinerea la zi a registrului agricol respectiv transmiterea datelor către Registrul Agricol National (RAN).

 

FOND FUNCIAR

Răspunde pentru legalitatea intocmirii documentelor in vederea reconstituirii / constituirii dreptului de proprietate in conformitate cu prevederile legilor fondului funciar, privind punerea in posesie, emiterea si eliberarea titlurilor de proprietate;

 

Raspunde pentru actele communicate instantelor de judecata, Institutiei Prefectului Judetului Bihor si altor organe abilitate ale statului implicate in actiunea de reconstituire / constituire a dreptului de proprietate

 

Raspunde pentru legalitatea si corectitudinea adreselor eliberate persoanelor fizice si persoanelor juridice.

Relaţii interne:

PRIMAR: 

- primeşte informări, rapoarte privind activitatea Compartimentului Agricol - Fond Funciar; si semneza actele emise de acest compartiment ;

- transmite  dispoziţii;

- avizează dări de seamă statistice;

- avizează  atestate de producător şi carnete de comercializare ;

- întocmeste ordinea de zi pt sedintele Comisiei locale de fond funciar;

- puneri in posesie, scrie documentatia pt emiterea titlurilor de proprietate.

 SECRETAR GENERAL 

-avizează atestate de producător cu regim special şi toată corespondenţa redactată  pe segmentul Agricol.

DIRECTIA  ECONOMICA 

 -  comunica un exemplar din documentatia referitoare la declararea terenurilor agricole.

Relaţii externe:

CETĂŢENI:

- primeşte cereri, sesizari, reclamatii cu privire la problemele cu care se ocupa serviciul;

- transmite răspunsuri la  cererile  cetăţenilor

RELAŢII CU ALTE INSTITUŢII: 

  • Institutia Prefectului - Judetul Bihor
  • Directia Judeteana de  Statistica Bihor

   -    Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala

   -    Camera agricolă

   -    O.C.P.I. Bihor .

Lup Claudia – consilier, int.116

Bocor Gabriela – consilier, int. 216

Lupeș  Ioana Bianca – consilier juridic, int. 216

Federeac Ioana – consilier, int. 216

Pintea Iren – consilier, int. 216

Tiurbe Anca – consilier, int. 216

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut