Trimite unui prieten

EDUCAȚIA TIMPURIE - FUNDAMENTUL DEZVOLTĂRII EMOȚIONALE A COPILULUI

Joi , 28 Noiembrie 2019, 11:52

Exportă PDF - EDUCAȚIA TIMPURIE - FUNDAMENTUL DEZVOLTĂRII EMOȚIONALE A COPILULUI Tipărește pagina - EDUCAȚIA TIMPURIE - FUNDAMENTUL DEZVOLTĂRII EMOȚIONALE A COPILULUI Trimite unui prieten - EDUCAȚIA TIMPURIE - FUNDAMENTUL DEZVOLTĂRII EMOȚIONALE A COPILULUI
EDUCAȚIA TIMPURIE - FUNDAMENTUL DEZVOLTĂRII EMOȚIONALE A COPILULUI

În cadrul programului lunar "Şcoala părinţilor", de la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, a avut loc o întâlnire cu educatoarele din creşele orădene.

De această dată tema a fost „Activităţi de educaţie timpurie în creşe" şi a fost susţinută de către d-na Seica Adriana, coordonatorul Creşei nr.14, „Micul Prinţ" şi d-na Bîrza Nadia, educator în cadrul Creşei nr.1 „Dumbrava Minunată".

În deschidere, directorul DAS Oradea, Arina Moş, a mulţumit părinţilor prezenţi în număr atât de mare pentru încrederea acordată apelând la serviciile din creşe, asigurându-i de faptul că micuţii lor vor beneficia de cele mai bune servicii de îngrijire şi educaţie, pentru o dezvoltare armonioasă şi sănătoasă.

În creşe, pe lângă îngrijire şi supraveghere, copiii au parte de activităţi menite să le deschidă drumul spre învăţarea lucrurilor care îi înconjoară, activităţi care acoperă cele cinci arii de dezvoltare a copilului: dezvoltarea fizică, a sănătăţii şi a igienei, dezvoltarea socio-emoţională, învăţarea, dezvoltarea limbajului şi a comunicării, dezvoltarea cognitivă.

Părinţii au aflat concret în ce constă aceste activităţi, precum învăţarea numelui celuilat, întâlnirea de dimineaţă, cântecul şi jocul de întâmpinare a celor veniţi, toate acestea având scopul formării deprinderilor de comunicare. Prichindeii explorează apa şi săpunul, pentru dezvoltarea igienei, senzaţiile de rece şi cald, jocul cu plastelina, aceasta având un rol important în dezvoltarea fizică, folosită şi pentru scriere.

Activităţile artistice, ca desenul în aer liber, desenul cu degeţele, suflarea baloanelor de săpun, le dezvoltă capacitatea de coordonare ochi - mână, precum şi dezvoltarea coordonării bilaterale.

De asemnea, părinţilor li s-a prezentat rolul important pe care dezvoltarea achiziţiilor din creşă a copiilor lor îl are, în continuare, şi acasă, aflând că e mai important procesul de învăţare, nu produsul ei, copiii la vârsta de 2 ani învăţând să înveţe prin joc şi prin implicarea lor în sarcini adaptate vârstei lor.

Educatorii încurajează jocul creativ pentru copiii din creşă pentru că asigură oportunităţi de a explora, împărtăşi gânduri, idei şi sentimente.

„Prin programul „Şcoala părinţilor" venim în sprijinul dumneavoastră cu sfaturi şi soluţii oferite de specialişti în domeniul creşterii şi educaţiei copiilor şi aşteptăm din partea dumneavoastră sugestii pentru îmbunătăţirea serviciilor acordate în creşe", a precizat, la final, directorul DAS Oradea, Arina Moş.

 

 

Sectie de votare
Bugetare participativa
Reabilitarea sistemului de termoficare
Chestionar CityWalk
Twitter
Harta Oradiei
Harta intravilan
Oradea City Report
Oradea City App
MobilePay
Trafic greu
Travel
TPark
T-park SMS
AmParcat
Piste de biciclete
Reabilitarea fatadelor cladirilor din centrul istoric
Fonduri Europene
ZMO
Regio
Fundatia de protejare a monumentelor
Termo Alert
Guvernare transparenta
Reducerea birocratiei