Trimite unui prieten

Primii paşi pentru realizarea drumului rapid

Miercuri , 25 Ianuarie 2012, 15:10

Exportă PDF - Primii paşi pentru realizarea drumului rapid Tipărește pagina - Primii paşi pentru realizarea drumului rapid Trimite unui prieten - Primii paşi pentru realizarea drumului rapid
Primii paşi pentru realizarea drumului rapid

Primarul Ilie Bolojan a prezentat în cadrul conferinţei de presă de azi, un nou proiect pe care municipalitatea îl pregăteşte şi care are ca obiectiv principal decongestionarea traficului pe traseul B-dul Magheru - str. Republicii, până la Gara CFR.
Denumirea proiectului este „Decongestionarea traficului rutier în regiunea Bihar Hajdu-Bihar prin realizarea unui drum rapid de legătură cu drumul european E60".
„Acest proiect important vizează zona de dealuri a municipiului şi constă în realizarea unui nou drum paralel cu calea ferată, care va face legătura cu podul care se va realiza în zona Făcliei şi str. Bihorului. Realizarea acestui drum va duce la decongestionarea traficului pe B-dul Magheru - str. Republicii şi până la Gara CFR, zonă actualmente foarte solicitată şi aglomerată, tocmai din cauza preluării traficului de pe aceste dealuri", a spus primarul Ilie Bolojan.
Drumul rapid va supratraversa străzile intersectate prin pasaje superioare. Astfel, se va realiza un pasaj superior peste str. Piatra Craiului cu lungimea de 30 m şi un viaduct pe străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur cu lungimea de 162 m.
Acest drum rapid traversează trei zone ale oraşului: Gh. Doja, Iorga şi Oncea.
Lungimea traseului amenajat este de 3.525 m, iar valoarea proiectului va fi cuprinsă între 9,5 -10 milioane euro+TVA,  jumătate din aceşti bani urmând să fie asiguraţi prin proiecte.
În funcţie de soluţiile alese pentru traseul drumului, se disting următoarele 4 sectoare:
1.    Sectorul I - are o lungime de 1.475 de m şi este cuprins între str. Făcliei şi str. Ecaterina Teodoroiu. Intersecţia cu străzile: Piatra Craiului, Gheorghe Doja şi Louis Pasteur se va realiza denivelat prin pasaje superioare.
2.    Sectorul II -  are o lungime de 1.175 m şi este situat pe traseul actual al străzii Ecaterina Teodoroiu
3.    Sectorul III - are o lungime de 650 m şi se întinde între str. Ecaterina Teodoroiu şi Izvorului 
„Acest traseu nou va face o separare între remiza de vagoane şi liniile CFR", a adăugat primarul Ilie Bolojan.
4.    Sectorul IV - are o lungime de 225 m şi se va desfăşura pe traseul actual al străzii Izvorului, între un podeţ proiectat peste Pârâul Sălbatic şi intersecţia cu str. Teodor Neş.
„Continuitatea traseului spre strada Bihorului va fi asigurată printr-un zid de sprijin şi prin realizarea unei giraţii", a completat primarul Ilie Bolojan.
Momentan, municipalitatea a elaborat studiul de fezabilitate pentru acest proiect, urmând ca indicatorii tehnico-economici ai proiectului să fie supuşi aprobării în Şedinţa Consiliului Local de vineri, 27 ianuarie.
După aprobarea acestor indicatori, municipalitatea va depune o cerere de finanţare a proiectului la Autoritatea de Management pentru Programul de Cooperare Trasfrontalieră România - Ungaria, urmând ca după aprobarea cererii să se treacă la procedura legală de contractare.

 

Galeria foto - Primii paşi pentru realizarea drumului rapid

Comentarii