Certificatul fiscal

Certificatul de atestare fiscală se emite de organul fiscal local, la solicitarea contribuabilului/plătitorului pe baza:
• cererea tip - PF - CERERE CERTIFICAT ATESTARE FISCALA - Deschide PDF
• actul de identitate;

Certificatul se emite și la solicitarea autorităților publice în cazurile și în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, precum și la solicitarea notarului public, conform delegării date de către contribuabil pe baza:
• cererea tip - PF - CERERE CERTIFICAT ATESTARE FISCALA - Deschide PDF
• adresa autorităților publice solicitante;
• delegarea dată de contribuabil notarului in cazul in care certificatul fiscal este solicitat de catre notarul public.

Certificatul de atestare fiscală poate fi obținut direct, accesând Ghișeul Online al Primăriei Oradea

Orice persoană fizică sau juridică, alta decât cea prevăzută la art. 69 alin. (4) din Legea 207/2015 privind codul de Procedura Fiscala, poate solicita organelor fiscale certificatul de atestare fiscală sau documente care să ateste situaţia fiscală a unui contribuabil numai cu consimţământul expres şi neechivoc al contribuabilului în cauză.pe baza:
• cererea tip - PF - CERERE CERTIFICAT ATESTARE FISCALA - Deschide PDF
• documentului care atestă consimțământul expres și neechivoc al contribuabilului în cauză

Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public are obligaţia de a solicita organului fiscal central şi organului fiscal local certificatul de atestare fiscală pentru persoana fizică pentru care se dezbate succesiunea.

Certificatul de atestare fiscală poate fi obținut direct, accesând Ghișeul Online al Primăriei Oradea

Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de două zile lucrătoare de la data solicitării şi este valabil 30 de zile de la data emiterii.

Înstrăinarea este nulă de drept în cazul în care nu se solicită certificat și se înregistrează datorii fiscale

Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligaţiilor de plată datorate bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează.

Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru tot anul în care se înstrăinează bunul.

Înstrăinarea este nulă de drept în cazul în care nu se solicită certificat sau dacă în certificatul emis se înregistrează datorii fiscale la momentul eliberării/vânzării.

Certificatul de atestare fiscală poate fi obținut direct, accesând Ghișeul Online al Primăriei Oradea

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut