Primar Florin Birta

Florin Birta

Primarul Municipiului Oradea

Ales în funcție în 27 septembrie 2020, cu 70% din voturi
Data nașterii: 25 iunie 1983
Audiențe: în fiecare zi de luni, de la ora 09:00
Adresa: Primăria Municipiului Oradea, Piața Unirii nr. 1, cabinet 101

Primarul Municipiului Oradea

27 septembrie 2020 - prezent

  

Responsabilități:

Coordonarea întregii activității a Primăriei Municipiului Oradea, precum și a structurilor municipale subordonate - companii, asociații, fundații, agenții înființate de către municipalitate. 

După 12 ani de dezvoltare susținută în mandatele primarului Ilie Bolojan, îmi revine mie, ca primar, sarcina de a continua dezvoltarea orașului, utilizând la maximum fondurile europene nerambursabile. Deja, Oradea a implementat proiecte cu finanțare europeană în valoare de 1,2 miliarde de euro. 

 

La acestea, se adaugă investiții private atrase în parcurile industriale și nu numai, ce depășesc 1 miliard de euro. În prezent, derulăm alte proiecte majore cu finanțare nerambursabilă, pe toate direcțiile de dezvoltare de care orașul nostru are nevoie. 

 

Suntem datori comunității să luăm toate acele măsuri care au dat deja rezultate și despre care știm că vor aduce dezvoltare, și pe mai departe. Mai mult, e necesar să ne extindem aria de preocupări, pentru a fi tot mai atractivi, ca oraș.

 

Pentru a continua dezvoltarea orașului, avem nevoie să păstrăm tânăra generație în oraș, dar și să atragem creiere în oraș. De aceea, suntem hotărâți să atragem cât mai multe investiții care să scoată pe poarta fabricii produse „made in Oradea”, așa cum va fi cazul anvelopelor Nokian.

 

În același timp, conștientizăm potențialul pe care îl are componenta verde, atât din perspectiva calității aerului pe care îl respirăm cu toții, cât și a oportunităților privind reconversia către o economie verde, prietenoasă cu mediul. 

 

Este motivul pentru care Primăria Oradea continuă să investească în proiecte ce reprezintă pilonii tranziției către un oraș atractiv, în care să îți facă plăcere să trăiești: 

 

  • cu spații publice de calitate, caracterizate prin străzi și piețe publice pietonale, care să pună în valoare arhitectura deosebită specifică orașului nostru; 
  • cu coridoare verzi și parcuri în toate zonele orașului, la 5 - 10 minute distanță parcurse pe jos de orice orădean, ideale petrecerii timpului liber; 
  • cu coridoare de mobilitate caracterizate prin trafic fluent, aerisit și, deci, mai puțin poluant;
  • cu o infrastructură interconectată care să servească deplasării cu mijloace non-poluante;
  • cu facilități noi specifice oricărui oraș modern ofertant, precum baze sportive noi, generoase (sală polivalentă, stadion, bazin de înot), grădini publice și grădini termale moderne - cu atât mai mult cu cât Oradea are statutul de stațiune balneară;
  • cu spitale noi, unități de primire urgențe și policlinici la nivel european;
  • cu proiecte edilitare pentru producerea și folosirea energiei curate, precum parcuri fotovoltaice, în zona de vest a orașului și la uzinele de apă ale orașului, concomitent cu folosirea apei geotermale pentru încălzirea blocurilor de locuințe, la nivel de cartier.

Viceprimarul Municipiului Oradea   

2016 - 26/09/2020

Coordonarea activității compartimentelor funcționale delegate de Primar prin dispoziție în condițiile Legii nr. 215/2001 privindadministrația publică locală, republicată. Îndeplinirea și a altor atribuții decât cele strict legate de domeniile coordonate.

 

Coordonarea direcţiilor aflate în subordine:

  • Direcția Tehnică
  • Direcția de Asistență Socială Oradea
  • Poliția Locală
  • Clubul Sportiv Municipal Oradea

 

2009 - 2016 Președintele Clubului Sportiv Municipal - CSM Oradea

  • organizarea și conducerea Clubului Sportiv Municipal Oradea.
  • reprezentarea clubului în relațiile cu organismele sportive interne și/ sau internaționale, cu celelalte instituții publice sau private, organe jurisdicționale, organizații sau agenți economici, precum și cu personele fizice și juridice române saustrăine.
  • elaborarea programelor de dezvoltare pe termen mediu și scurt ale clubului în concordanță cu strategia națională de dezvoltare a activității sportive.
  • negocierea și semnarea contractelor de angajare ale clubului.
  • coordonarea și controlul activității desfășurată în cadrul secțiilor pe ramura de sport, precum și a antrenorilor, în vederea realizării scopului și obiectului de activitate al clubului.
  • atragerea de noi investitori pentru toate rămurele sportive, în vederea realizării scopului și obiectului de activitate al clubului.

 

2008 - 2009 Consilier al primarului

  • organizarea acțiunilor de reprezentare a primarului în diferite situații;
  • organizarea de conferințe cu mass-media;
  • legătura cu mass-media;
  • participarea la audiențele primarului - evidența și soluționarea cazurilor semnalate de cetățeni;
  • reprezentarea primarului, delegat de acesta, la acțiuni sau activități la care nu poate participa;
  • colaborarea cu toate Direcțiile, Serviciile și Compartimentele din cadrul Consiliului Local pentru îndeplinirea corespunzătoare și la timp a sarcinilor ce-i revin.

 

2006 - 2008 Consilier al prefectului județului Bihor 

  • reprezentarea prefectului in domeniile de activitate şi structurile stabilite de acesta;
  • organizarea de evenimente de informare a opiniei publice şi a mass-media cu privire la acţiunile prefectului;
  • organizarea de întâlniri ale prefectului cu reprezentanţii locali ai societăţii civile, ai sindicatelor, ai patronatelor şi ai partidelor politice;
  • elaborarea de sinteze mass-media pentru informarea rapidă şi corectă a prefectului;
  • asigurarea și întretinerea relației cu mass-media locală;
  • analizarea datelor oferite de sondaje, statistici, studii şi informarea prefectului cu privire la principalele probleme şi tendinţe ale mediului social şi economic din județ.

Diplomă de Master

2006 - 2008 Facultatea de Științe Juridice Oradea - Masterat în Drept Administrativ;  

 

Diplomă de Licență

2002 - 2006 Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” Arad - Licență în Drept.

 

Competențe organizatorice și de comunicare: 

  • abilități în coordonarea unei instituții ce depășește 400 de persoane;
  • bună capacitate de comunicare atât în cercuri restrânse sau largi;
  • experiență vastă în negociere în diferite domenii.

 

Competențe lingvistice: 

Limba maternă: Limba română
Limbi străine: Limba engleză - B2

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut