Direcția Tehnică

Sebastian Marchiș

Director executiv 

Tel: 0259437000 – int.: 252
Email: directia.tehnica@oradea.ro 
Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii nr. 1, etaj II, camera: 230

Aurelia Țenț 

Director executiv adjunct

Nr. telefon fix +interior: 0259437000 - int.:153

Email: aurelia@oradea.ro 

Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii nr. 1, etaj II, camera: 231B

Coordonează: Serviciul Drumuri Publice

Adina Popa

Director executiv adjunct

Nr. telefon fix interior: 0259437000 - int.:210

Email: adina.popa@oradea.ro

Adresa: Primăria Oradea, Piața Unirii nr. 1, etaj II, camera: 231C

Coordonează: Serviciul Spații Verzi Urbane și Facilități de Agrement și Sport

Direcția Tehnică este structura care asigura verificarea și păstrarea stării tehnice corespunzătoare a căilor de acces rutiere și pietonale, a semnelor de circulație, a semaforizărilor stradale, a podurilor, pasajelor, pasarelelor în contextul asigurării  circulației în condiții de siguranța și confort pentru toți participanții la trafic, pe raza municipiului Oradea.

 

Scopul compartimentului de muncă:

        - creșterea calității vieții locuitorilor Municipiului Oradea prin îmbunătățirea continuă a coordonării și creșterea calității serviciilor publice de interes local, verificarea gradului de îndeplinire a indicatorilor de performanță în derularea acestor servicii  pentru  satisfacerea   nevoilor  comunităţii locale;

 

       - implementarea  planurilor  de  dezvoltare durabilă și a cadrului strategic de referință, pentru asigurarea întreținerii /menținerii, dezvoltării și modernizării  infrastructurilor  și  utilităților publice cu privire  la  rețele edilitare, spații verzi și zone de agreement, protecția mediului, eficiența energetică,  mobilitate  urbană  și  transport  public   local, infrastructura rutieră și pietonală din Municipiul Oradea, în concordanță cu standardele, recomandările practicile  naționale și  europene în materie;

 

     - atragerea și alocarea  fondurilor  financiare  pentru activitățile care se derulează prin Direcția Tehnică, cu respectarea prevederilor legale în cheltuirea fondurilor publice, în vederea implementării   Planurilor  de  dezvoltare  durabilă și a cadrului strategic de referință prin  care se asigură menținerea, dezvoltarea și modernizarea  infrastructurilor și utilităților publice cu privire la rețele edilitare, protecția mediului, serviciilor publice, mobilitate urbană și transport public local și în infrastructură rutieră și pietonală (constând în construirea și modernizarea  străzilor, podurilor, pasajelor, spațiilor de parcare, pistelor de biciclete), din Municipiul Oradea;

 

     - administrarea  eficientă  a  resurselor umane și a angajării și efectuării transparente  a  cheltuirii fondurilor  financiare aferent lucrărilor și serviciilor derulate prin Direcția Tehnică, pentru  realizarea obiectivelor de investiții și a lucrărilor și serviciilor  pentru  întreținerea și repararea  patrimoniului public al municipiului Oradea aferent infrastructurii  de iluminat public, infrastructurii rutiere și pietonale,spatiilor verzi specific străzilor, podurilor, pasajelor, spațiilor de parcare, pistelor de biciclete, sistemelor de semnalizare și siguranța circulației, spatiilor verzi și zonelor de agrement, mobilierului urban specific, etc.;

 

    - asigurarea unui cadru adecvat de informare, consultare și participare a locuitorilor în adoptarea deciziilor cu privire la reglementarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice oferite de administrația publică locală și perspectivele de dezvoltare a infrastructurii serviciilor publice, infrastructurii rutiere și pietonale, spatiilor verzi cu privire la menținerea și dezvoltarea spațiilor verzi și zonelor de agreement în municipiului Oradea, pentru programe și proiecte ce se derulează  prin Direcția Tehnică a Primăriei Municipiului Oradea;

 

   - soluționarea  cererilor și  petițiilor persoanelor  fizice   /persoanelor juridice, în concordanță cu standardele și normele legale aplicabile în domeniu, potrivit termenelor asumate, la  reclamațiile /sesizările /petițiile, repartizate prin orice cale prevăzută de legislația în vigoare și puse în practică / primite prin aplicațiile implementate la nivelul Primăriei municipiului Oradea, în legatură cu activitățile și competențele stabilite pentru  Direcția Tehnică;

 

  - creșterea capacităţii instituţionale a Direcției Tehnice, ca structura integrată a administrației publice locale a Municipiului Oradea, asigurând îmbunătăţirea funcţionării mecanismelor interne în vederea creşterii eficacităţii şi eficientizării sistemelor de management  prin identificarea obiectivelor, acţiunilor, responsabilităţior, termenelor, prin implementarea Sistemului de control intern/managerial, aplicarea legislatiei în vigoare și a principiilor de bună practică existente la nivel european și național ale unor parteneri cu activități similare cu Direcția Tehnică din Primaria Municipiului Oradea.

 

  • eliberează avize de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea (cu excepția situației in care terenul se afla în administrarea altor persoane fizice sau juridice), în conformitate cu legislaţia în vigoare  și a   Regulamentului  de eliberare a acordului și avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr 1315/12.12.2018, verificând în prealabil documentele  prezentate,  pentru extinderi/reabilitări/rețele  și/sau bransamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă și mobilă/ branșamente electrice și de  gaze naturale, etc.;

 

  • întocmește studii și propuneri pentru execuția lucrărilor de întreținere, reparații străzi, poduri, pasaje, lucrări pentru siguranța circulației, trafic rutier;

 

  • având în vedere și  obligațiile ce revin, potrivit legislației în vigoare, administrației publice locale în calitate de administrator al căilor rutiere de comunicație, Biroul  Drumuri  Publice,  asigură și răspunde de urmărirea și identificarea  căilor de circulație  rutieră  pe care starea carosabilului modernizat sau nemodernizat, lipsa semnelor de circulatie, marcajelor  rutiere, limitatoarelor de viteză, semafoarelor existente sau lipsa unor astfel de dotări legale și necesare raportat la condițiile de trafic /vizibilitate/ zonă/categorie de drum sau deteriorarea tehnică a acestora, reprezintă risc pentru siguranța  participanților la trafic și  are obligația  promovării  cu prioritate și maximă urgență a  lucrărilor  necesare eliminării  deficiențelor constatate și  restabilirii siguranței  pentru toți participanții la traficul rutier;

 

  • asigură organizarea si funcționarea Comisiei Tehnice pe probleme de circulatie și trafic rutier în municipiul Oradea;

 

  • propune  anual și actualizează, lunar sau de câte ori este nevoie,  lucrările privind intervențiile prin reparații/întreținere la infrastructura/suprastructura arterelor de  circulaţie, poduri, pasaje, trafic rutier,etc.;

 

  • asigură organizarea şi participarea la predarea-primirea amplasamentului către constructor la lucrări, împreună cu deţinătorii de reţele de utilitate publică existente pe amplasament;

 

  • asigură derularea  procedurilor legale  pentru recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală, pentru toate lucrările de întreținere, reparații privind toate categoriile de drumuri de pe teritoriul municipiului Oradea (drumuri modernizate și nemodernizate, străzi, alei circulabile, poduri, podețe, pasaje, etc.) lucrări de realizare, reparaţii, întreținere, aferente trotuarelor, aleilor pietonale, amenajări specifice pentru parcare autovehicule, lucrărilor și semnalizărilor pentru siguranța circulației pentru care are contracte în derulare și respectiv a emis comanda pentru execuția lucrărilor și a asigurat urmărirea execuției acestora;

 

  • asigura verificarea sesizărilor, redactează și transmite răspunsurile la   sesizările petentilor, raspunde in termenul  prevazut de legislatia in vigoare privind regimul petițiilor și respectiv accesul liber la informații publice, adreselor si petițiilor repartizate și răspunde potrivit prevederilor legale în cazul  nerespectării  termenelor de răspuns prevăzute în legislația specifică; 
  • colaborează cu alte servicii de specialitate din instituţie / alte autorități, pentru a obţine sprijinul necesar în rezolvarea problemelor specifice domeniului său de competență sau care au conexiuni cu activitatea specifică acestora;

 

  • asigură și răspunde de  urmărirea, inclusiv prin verificări în teren,a stadiului realizării lucrărilor, pentru care au fost emise avize pentru începerea lucrărilor  de extinderi/reabilitări / rețele  și/ sau branșamente de apă-racorduri canalizare menajeră/ pluvială/ termoficare/ telefonie fixă si mobilă/ branșamente electrice și de gaze naturale și respectiv avize pentru începerea  lucrărilor  ce urmează a se executa în regim de Urgență (avarie), verifică respectarea condițiilor tehnice impuse prin avize cu privire la refacerea/aducerea  terenului la starea anterioară începerii lucrărilor avizate și a  termenelor de refacere provizorie și definitivă, respectiv a termenului de recepție  așa  cum a fost acesta stabilit prin aviz și în condițiile  respectării tuturor  prevederilor ‘’Regulamentului de eliberare a acordului și avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe domeniul public al Municipiului Oradea‘’, aprobat  prin HCL1315/12.12.2018.

Răspunde de întreținerea și dezvoltarea infrastructurii de transport din municipiul Oradea - drumuri publice, poduri, pasaje, rețeaua de iluminat public,spații verzi - parcuri, facilități de agrement și sport; salubritate stradală, precum și relația cu operatorul de salubritate menajeră. 

- colaborează cu toate compartimentele, serviciile, birourile din cadrul Primăriei Municipiului Oradea; 

- coordonează relația cu societățile comerciale din subordinea Consiliului Local, precum și cu orice alte societăți care emit avize/acorduri pentru execuția de lucrări, respectiv prestatori de servicii, în bază contractuală. 



CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut