Compartiment Monitorizare servicii publice edilitare

  1. Alimentarea cu apa potabila a populatiei :
  2. Solutionarea sesizarilor, reclamatiilor primite, in scris si telefonic sau prin audiente, de la persoane fizice si / sau persoane juridice.
  3. Actionarea pentru  remedierea operativa a cazurilor depistate pe retele de alimentare cu apa prin comunicare cu dispeceratul Companiei de Apa si verificarea in teren.
  4. Intocmirea corespodentei  necesare continand sarcini concrete spre Compania de Apa pentru rezolvarea tuturor problemelor.
  5. Urmarirea si controlul modului in care SC COMPANIA DE APA SA ORADEA asigura buna functionare, intretinere, reparatii si consum de apa pentru cismele publice, confirma consumul de apa inregistrat
  6. Urmarirea si controlul modului in care SC COMPANIA DE APA SA ORADEA asigura buna functionare, intretinere, reparatii si consum de apa pentru fantani arteziene si retele hidranti pentru spatii verzi, confirmarea consumului de apa inregistat.
  7. Confirmarea cantitativa  si calitativa a  serviciilor/lucrarilor pentru care plata se face de catre Primaria  Municipiului Oradea pe  baza situatiilor de  lucrari  confirmate  de catre  Directia Tehnica - Compartimentul Monitorizare Servicii publice edilitare
  8. colaboreaza cu A.B.A. Crisuri Oradea pentru executarea de lucrari de indiguiri pe cursuri de apa impotriva pericolelor de inundatii.
  9. Intocmirea de studii, rapoarte, caiete de sarcini, regulamente aferente serviciului public de alimentare  cu apa potabila a populatiei ;
  10. Atributiile ce revin in calitate de coordonator dar si responsabil de lucrare/zona/contract , inclusiv in relatia cu Curtea de Conturi, raspunzand de respectarea parametrilor calitativi si cantitativi stabiliti prin caiete de sarcini, ordinele de lucru si comenzile emise.

 

  1. Canalizare menajera si pluviala:
  2. Solutionarea sesizarilor, reclamatiilor primite, in scris si telefonic sau prin audiente, de la persoane fizice si/sau persoane juridice.
  3. Actionarea pentru remedierea operativa a avariilor depistate in reteaua de canalizare menajera si pluviala, transmitand Companiei de Apa sarcini concrete si verificand rezolvarea problemelor.
  4. Verificarea starii tehnice a canalelor pluviale si gurilor de preluare a apelor pluviale, precum si stadiul de colmatare a acestora consemnand constatarile in fisa de monitorizare.
  5. Verifica modul de realizare a programului lunar de decolmatare/ curatire a canalizarii pluviale si gurilor de preluare a apelor pluviale, solicitand operatorului prezentarea programului de lucrari.
  6. Verificarea respectarii contractului cu Compania de Apa urmarind calitatea, cantitatea si respectarea documentatiilor prezentate si aprobate. Responsabilul desemnat pe lucrare/contract   raspunde de confirmarea  cantitativa  si calitativa a  serviciilor/lucrarilor pentru care plata se face de catre Primaria  Municipiului Oradea pe  baza situatiilor de  lucrari  confirmate  de catre  Directia Tehnica .
  7. Verificarea legalitatii actelor intocmite de Compania de Apa: procese verbale de receptie, parametri tehnico-economici.
  8. Intocmirea de studii, rapoarte, caiete de sarcini, regulamente aferente serviciului public de canalizare menajera si pluviala.
  9. Solutionarea sesizarilor, reclamatiile primite, in scris si/sau telefonic si /sau  prin audiente, de la persoane fizice  sau persoane juridice, referitoare la functionalitatea fantanilor publice si a instalatiilor de irigat spatii verzi  amenajate pe domeniul public al municipiului Oradea si aflate in administrarea SC COMPANIA DE APA SA ORADEA
  10. Propunerea de noi locatii si asigurarea implementarii  masurilor necesare pentru extinderea numarului de amplasamente amenajate si instalarea  de fantani publice si a instalatiilor de irigat spatii verzi in alte zone ale municipiului Oradea, corelat cu necesitatile   privind acest  domeniu ;
  11. Atributiile ce revin in calitate de coordonator dar si responsabil de lucrare/zona/contract , inclusiv in relatia cu Curtea de Conturi, raspunzand de respectarea parametrilor calitativi si cantitativi stabiliti prin caiete de sarcini, ordinele de lucru si comenzile emise.

 

  1. Iluminatul public:
  2. Urmarirea bunei functionari a iluminatului public calitativ si cantitativ, responsabilul de contract/lucrare  desemnat raspunzand  de desfasurarea acestei activitati.
  3. Solutionarea sesizarilor, reclamatiilor primite in scris si telefonic sau prin audiente de la cetatenii sau persoane juridice prin transmiterea  operativa a acestora respectiv a sarcinilor  concrete de rezolvare a defectiunilor sesizate sau constatate catre  operatorul  delegat si S.C. Electrica S.A.
  • Elaborarea unei situatii tabelare centralizatoare pentru toate sesizarile inregistrate prin aplicatia Oradea City Report si la Registratura Primariei Oradea ; Completarea zilnica a situatiei cu reclamatiile si sesizarile adresate direct operatorului delegat, Politiei Locale si care nu trec prin Directia Tehnica, in vederea verificarii si evaluarii corecte a desfasurarii serviciului de iluminat public.
  1. Efectuarea a cel putin doua controale pe saptamana, pe zone conform programului anual,  constatand modul de rezolvare a defectiunilor semnalate anterior si deficientele existente la data controlului, respectiv a eventualilor terti racordati la sistemul de iluminat public, care nu au contract de furnizare a energiei electrice incheiat  cu un furnizor de energie electrica ;
  2. Verificarea starii tehnice a corpurilor de iluminat public si consemnarea lor  în fisa de monitorizare ;
  3. Intocmirea proceselor  verbale si a notelor  de control prin care consemneaza deficientele din teren stabilind termenul de remediere conform prevederilor contractului de delegare a gestiunii serviciului de iluminat public si urmarirea  solutionarii acestora ;
  4. Verificarea in teren si semnarea  situatiilor  de lucrari lunare pentru intretinere iluminat public, precum si cele realizate pentru inlocuire de echipamente urmare a vandalizarii acestora, aferent Sistemului de Iluminat Public al Municipiului Oradea
  5. Verificarea si semnarea situatiilor  de lucrari privind consumul de energie electrica a iluminatului public tinand cont de consumurile aferente tertilor racordati la iluminatul public ( reclame luminoase).
  6. Asigurarea si participarea  la predarea amplasamentului către constructor, împreună cu deţinătorii de  reţele, care au eliberat avize – apa canal, termoficare, telefonie, electrice, gaze naturale, pentru lucrarile de investitii realizate pentru extinderea / modernizarea sistemului de iluminat public in municipiul Oradea;
  7. Intocmirea referatului  şi a dispoziţiei  primarului pentru constituirea comisiei de recepţie la  terminarea lucrărilor  şi a recepţiei  finale;
  8. Asigurarea si derularea procedurilor legale de receptie la terminarea lucrarilor si la receptia finala pentru lucrarile din domeniul sau de competenta;
  9. Urmarirea transmiterii (de către executant) a tuturor documentelor aferente întocmirii cărţii tehnice a construcţiei, pentru lucrarile de investitii  realizate pentru extinderea / modernizarea sistemului de iluminat public in municipiul Oradea, raspunde de pastrarea cartii tehnice in conditii de siguranta.
  10. Indeplineste tuturor atributiilor in calitate de responsabil de lucrare, inclusiv in relatia cu Curtea de Conturi, raspunzand de respectarea parametrilor calitativi si cantitativi stabiliti prin caiete de sarcini, proiecte si detalii de executie, ordinele de lucru si comenzile emise si aspectelor identificate si stabilite la predarea amplasamentelor executantilor pentru lucrarile de investitii realizate pentru extinderea / modernizarea sistemului de iluminat public in municipiul Oradea.
  11. Verificarea şi urmărirea realizarea proiectării documentaţiilor tehnico-economice in toate fazele de proiectare pentru lucrarile de investitii realizate pentru extinderea / modernizarea sistemului de iluminat public in municipiul Oradea
  12. Participarea în comisiile de recepţie a documentaţiilor tehnico-economice elaborate pentru lucrarile de investitii realizate pentru extinderea / modernizarea sistemului de iluminat public in municipiul Oradea ;
  13. Asigurarea secretariatului si punerea la dispoziţia comisiei de recepţie a documentaţiilor de proiectare, în vederea verificării şi recepţionării acestora, dacă corespund în întregime cu prevederile din tema de proiectare, realitatea de pe teren, normative, STAS-uri, reglementări etc.;
  14. Asigurarea obţinerii, unde este cazul, a acordurilor/avizelor necesare, obţinerea certificatelor de urbanism/ autorizaţiilor de construire prin depunerea documentaţiilor necesare obţinerii certificatelor de urbanism (CU), acordurilor/avizelor necesare, precum şi a autorizaţiilor de construire (AC), asigura urmărirea procedurilor de obtinere a acestor acte;
  15. Urmarirea lucrarile de iluminat ornamental de sarbatori si semnarea  situatiilor de lucrari aferente.
  16. Urmarirea bunei functionari a iluminatului arhitectural pentru Primaria Municipiului Oradea, pentru toate obiectivele la care acest iluminat este parte a sistemului de iluminat public.
  17. Intocmirea de studii, sinteze, informari, rapoarte, caiete de sarcini, note justificative, rapoarte de specialitate, proiecte de HCL ;
  18. Participarea în comisiile de  achizitie publica a Primăriei  municipiului Oradea, atunci când sunt numiţi prin dispoziţia Primarului;
  19. Atributiile ce revin in calitate de coordonator dar si responsabil de lucrare/zona/contract , inclusiv in relatia cu Curtea de Conturi, raspunzand de respectarea parametrilor calitativi si cantitativi stabiliti prin caiete de sarcini, ordinele de lucru si comenzile emise.

 

  1. Termoficare, apă caldă menajera

Atributii :

  1. Solutionarea sesizarilor, reclamatiilor  primite in scris si telefonic sau prin audiente de la cetateni sau persoane juridice.
  2. Participarea impreuna cu operatorul serviciului SC Termoficare SA Oradea,la identificarea avariilor la retelele de termoficare (inclusiv cu privire la lipsa/deteriorarea capacelor care acopera caminele de vizitare) ;
  3. Transmiterea la S.C. Termoficare SA Oradea a solicitarilor  de rezolvare operativa a avariilor aparute privind alimentarea cu energie termica sau apa calda menajera si verificarea  in teren a rezolvarii acestora.
  4. Urmarirea asigurarii  conditiilor de functionare la parametrii optimi a retelelor de termoficare primara, secundara, puncte termice.
  5. Confirmarea cantitativa  si calitativa a lucrarilor specifice serviciului  pentru care plata se face de catre Primaria  Municipiului Oradea pe  baza situatiilor de  lucrari  confirmate  de catre  Directia Tehnica ;
  6. Urmarirea realizarii  contorizarii energiei termice la nivel de bransament.
  7. Intocmirea de studii, rapoarte, caiete de sarcini, note justificative, rapoarte de specialitate, proiecte de HCL,
  8. Participarea în comisiile de  achizitie publica  a Primăriei  municipiului Oradea, atunci când sunt numiţi prin dispoziţia Primarului;
  9. Atributiile ce revin in calitate de coordonator dar si responsabil de lucrare/zona/contract , inclusiv in relatia cu Curtea de Conturi, raspunzand de respectarea parametrilor calitativi si cantitativi stabiliti prin caiete de sarcini, ordinele de lucru si comenzile emise.

 

  1. Alte activitati :

1.Atributii in calitate de Unitate locală de monitorizare a serviciilor comunitare de utilităţi publice (ULM):

  • Elaboreaza si realizeaza anual strategia locala privind accelerarea dezvoltarii serviciilor comunitare de utilitati publice precum si planurile locale de implementare a acestora;
  • Fundamentează şi coordonează elaborarea strategiilor locale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi monitorizează implementarea acestora;
  • Pregăteste, în colaborare cu operatorii serviciilor comunitare de utilităţi publice, planurile de implementare a strategiilor locale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi le prezintă Consiliului local, spre aprobare;
  • Asista operatorii şi autorităţile administraţiei publice locale în procesul de accesare şi atragere a fondurilor pentru investiţii;
  • Pregăteste şi transmite rapoarte de activitate către Compartimentrile prefecturale, Unitatea centrala de monitorizare, precum şi autorităţilor de management care gestionează instrumentele structurale şi programele operationale cu impact în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice, după caz;
  • Pregăteste strategiile locale pentru accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice, în colaborare cu operatorii existenţi şi le prezinta Consiliului local spre aprobare;
  • Asigura implementarea strategiilor locale, pentru accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi monitorizarea rezultatelor fiecărui operator;
  • Asigura conformitatea clauzelor ataşate la contractele de delegarea a gestiunii serviciilor comunitare de utilităţi publice cu prevederile Strategiei naţionale;
  • Pregăteste şi trimite raportului de activitate către Compartimentl de monitorizare al Institutiei Prefectului –judetul Bihor;
  • Asista operatorii de interes local, în procesul de accesare a fondurilor pentru investiţii;
  • Prezinta rapoarte de activitate şi le supune spre aprobare  Consiliului Local
  • Pregăteste şi supune spre aprobare ajustarile strategiei locale, prin consultări cu autorităţile responsabile;
  • Administreaza relatia cu reprezentanţi ai UE, ai instituţiilor financiare internaţionale, ai băncilor şi ai autorităţilor administraţiei publice centrale;
  • Urmareste modul de implementare a programului de contorizare a energiei termice la bransamentul utilizatorului prin montarea de contoare la nivel de scara sau bloc, pentru cazurile nefinalizate pana la termenul prevazut de HG 933/2004;
  • Participala la initierea demersurilor legale  si urmareste finalizarea  acestora, pentru preluarea de catre SC TERMOFICARE SA ORADEA  a tuturor retelelor de distributie de pe domeniul public aflate in proprietatea utilizatorilor, in conditiile prevazute de legislatia si regulamentele serviciului, in vigoare;
  • Elaborarea Regulamentelor specifice activitatii ;

Relaţiile interne :

PRIMAR:

- primeste informări privind :                                            

  • alimentarea cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale
  • producţia, distribuţia şi furnizarea de energie termică în sistem centralizat
  • serviciul de asigurare a iluminatului  public
  • primeste la semnat situatiile de lucrari rezultate din activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare
  • transmite dispozitii, corespondenta, note de audienta

VICEPRIMAR (coordonator al Directiei Tehnice):

- primeste informări privind :                  

  • alimentarea cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate, colectarea şi evacuarea apelor pluviale
  • producţia, distribuţia şi furnizarea de energie termică în sistem centralizat
  • serviciul de asigurare a iluminatului  public
  • primeste la semnat situatiile de lucrari rezultate din activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice  edilitare
  • primeşte pentru semnat notele interne transmise direcţiilor şi serviciilor din instituţie
  • transmite dispoziţii, note de audienţă, etc.

DIRECTOR  EXECUTIV

  • primeşte informări privind activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare;
  • primeste la semnat lucrarile/documentele/situatiile de lucrari rezultate din activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare  dupa validarea acestora de catre functionarii publici direct responsabili de aceste activitati, inclusiv Director Executiv Adjunct  coordonator;
  • primeşte pentru semnat notele interne transmise direcţiilor şi serviciilor din instituţie
  • transmite corespondenţa şi repartizeaza sarcini de servici
  • transmite dispoziţii, note de audienţă, etc.

DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT:

  • urmarește și verifică activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare; 
  • stabileste sarcinile de serviciu, pentru fiecare post în parte, inclusiv cu privire la Procedurile Operationale si de Sistem aplicabile fiecarui post, asa cum au fost acestea stabilite ,aprobate si difuzate  conform  OSGG nr. 600 din  20 aprilie 2018  pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, urmărind o încărcare judicioasă a acestora, conform pregătirii profesionale şi funcţiei detinute
  • coordoneaza si stabileste activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare  si  evalueaza  activitatea acestuia.
  • primeşte informări privind activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare;
  • primeste la semnat lucrarile/documentele/situatiile de lucrari rezultate din activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare;
  • primeşte pentru semnat notele interne transmise direcţiilor şi serviciilor din instituţie
  • transmite corespondenţa şi repartizeaza sarcini de servici;
  • transmite dispoziţii, note de audienţă, etc.
  • prezinta si sustine in fata comisiilor de specialitate ale Consiliului Local si in plenul acestuia, daca este cazul, rapoartele de specialitate si proiectele de Hotarari al Consiliului Local aferente domeniului de activitate ;

Relatii cu celelalte compartimente din cadrul Primariei Municipiului Oradea:

DIRECTII  SI SERVICII DIN CADRUL PMO

  • solicita directiilor/serviciilor din cadrul PMO documentele insotite de punctul de vedere de specialitate necesare solutionarii problemelor din domeniile de activitate stabilite prin prezentul Regulament.

DIRECTIA  ECONOMICA

  • semnarea situatiilor de lucrari pentru prestarea serviciilor /executarea lucrarilor derulate prin Directia Tehnica - Compartimentul Monitorizare Servicii publice edilitare , aferent carora plata se face de catre Primaria Oradea;
  • asigura plata lucrarilor rezultate din activitatea Compartimentului Monitorizare Servicii publice de salubrizare, semnarea referatelor intocmite de  Compartimentului Monitorizare Servicii publice edilitare;

FLUTUR ADRIAN PETRU - consilier
ANGHEL ALINA CORINA - consilier

CONSTRUIT CU IN ROMANIA
© Copyright 2023
Sari la conținut