În cadrul unei conferințe de presă viceprimarul Mircea Mălan, directorul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) Marius Moș și Dumitru Sim, managerul proiectului au lansat azi site-ul www.oradea.travel .
Acest site a fost realizat în cadrul proiectului „PACHET COMPLEX DE PROMOVARE A TURISMULUI CULTURAL: CENTRUL ISTORIC ORADEA - ARHITECTURĂ, CULTURĂ, LEGENDĂ", sub egida Programului Operațional Regional, Axa Prioritară - Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul Major de Intervenție - 5.3 - Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică - Operaţiunea - Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice.
În urma implementării activităţilor acestui proiect au rezultat o serie de produse de promovare a Centrului Istoric Oradea. Unul dintre cele mai semnificative produse este portalul www.oradea.travel, municipiul Oradea fiind singura autoritate publică din România care deţine un domeniu .travel pentru a promova printr-o reţea exclusiv dedicată turismului un produs turistic.
Detalii despre site-ul www.oradea.travel au fost prezentate de către d-l Dumitru Sim, care a menționat că în vederea atingerii obiectivului specific al proiectului a fost realizat un pachet complex de promovare precum și dezvoltarea unui portal de turism pentru Centrul Istoric Oradea, care să promoveze un mesaj clar și atractiv pentru turiști și să ofere un întreg de informații relevante celor care vizitează municipiul Oradea. De asemenea, a ţinut să mulţumească acelor temerari, orădeni în marea lor majoritate, care şi-au dedicat timpul şi energiile pentru a promova pe reţelele de socializare şi nu numai oraşul pe care îl iubesc, Oradea. „Aceşti oameni merita întregul nostru respect şi sperăm ca ei să ne fie parteneri în promovarea oraşului nostru, spre binele comunităţii", a spus Dumitru Sim.
Site-ul oradea.travel este structurat pe 9 categorii, urmând ca obiectivele turistice să fie clasate pe trei mari categorii: monumente istorice, arhitectură ecleziastică, arhitectură laică.
Datele cu caracter informativ și turistic sunt însoțite cu module de hărți cu obiective integrate și s-a creat și o arhivă de fotografii formată din aproximativ 9.000 de poze relevante cu obiective turistice și culturale specifice orădene.
Prezent la evenimentul de lansare, viceprimarul Mircea Mălan a declarat: „Având în vedere că municipiul Oradea este primul oraș din România care deține un domeniu travel, și că pachetul turistic al municipiului este în continuă dezvoltare, cred că Oradea va trebui să pună un accent deosebit pe latura sa spirituală, iar acest proiect poate reprezenta baza acestui demers, astfel încât în funcție de implementarea unor proiecte majore să contribuie la dezvoltarea turismului în municipiu".
Mai multe detalii legate de acest proiect găsiți în atașament.