Trimite unui prieten

Ce trebuie să știi despre autorecenzare și autorecenzarea asistată!

Vineri , 25 Martie 2022, 11:06

Exportă PDF - Ce trebuie să știi despre autorecenzare și autorecenzarea asistată! Tipărește pagina - Ce trebuie să știi despre autorecenzare și autorecenzarea asistată! Trimite unui prieten - Ce trebuie să știi despre autorecenzare și autorecenzarea asistată!
Ce trebuie să știi despre autorecenzare și autorecenzarea asistată!

Recensământul din acest an vine cu o noutate, în sensul în care te poți autorecenza, completând online un formular personal cu datele solicitate. Astfel, în perioada 14 martie - 15 mai, ai posibilitatea să te înregistrezi accesând link-ul https://autorecenzare.insse.ro, completat deja parțial cu anumite date obţinute prin colectarea indirectă, pe baza unui nume de utilizator şi a unei parole.

De ce să te autorecenzezi?

-       Pentru că poți da răspunsuri exacte, fiind completate direct de către tine, eliminând astfel riscul de alterare din partea unui intermediar;

-       Ai flexibilitate deplină, întrucât sistemul funcționează non-stop și poate fi accesat din diferite locații, de pe tabletă, laptop, computer sau telefon mobil de tip smartphone;

-       Dispui de un grad sporit de confort și intimitate și te protejezi față de riscul de contaminare cu SARS-Cov-2; Totodată, elimini consumul de hârtie, important din perspectiva economiei de timp și bani și contribui la reducerea cheltuielilor logistice. În plus, eficientizezi și accelerezi activitatea de recenzare.

Mărimea chestionarului diferă în funcție de numărul câmpurilor (întrebărilor) pre-completate ca urmare a extragerii prealabile a acestora din sursele administrative, precum și de situația demo-socio-economică a fiecărei persoane. Așadar, timpul mediu de completare poate să varieze între 4 și 14 minute.

În esență, fluxul de lucru este următorul:

1. Te înregistrezi apăsând butonul „Platformă autorecenzare" de pe site-ul www.recensamantromania.ro, după care trebuie să completezi adresa reședinței obișnuite, CNP-urile membrilor familiei și adresele de e-mail la care fiecare dorește să își primească link-ul către propriul chestionar de recensământ.
2. Fiecare membru al gospodăriei primește apoi, la adresa de e-mail indicată în formularul de preînregistrare, propriul chestionar de recensământ;
3. După ce îl finalizează și trimite chestionarul (apăsând butonul „Finalizare" de la sfârșitul chestionarului), fiecare primește automat un mesaj care îl anunță ca acesta a fost recepționat și că intră în procesul de validare. Rezultatul validării va fi disponibil în maximum 7 zile și poate fi consultat la adresa www.recensamantromania.ro,  apăsând butonul „VERIFICAREA AUTORECENZĂRII".

Important de menționat este faptul că până la apăsarea butonului „Finalizare" poți reveni ori de câte ori este nevoie pe link-ul primit pe e-mail. Dacă în procesul autorecenzării apar neclarități, se apelează call-centerul RPL 2021 - 0314 33 83 00.

INS validează datele și încarcă rezultatul validării în platforma www.recensamantromania.ro. După validare se eliberează certificatul de confirmare (dovada autorecenzării). Dacă chestionarul a fost incomplet sau incorect completat, vei primi un mesaj prin care vei fi înștiințat că acesta nu a fost validat, astfel că autorecenzarea nu a fost efectuată.

Important de menționat este faptul că, dacă ești salariat, fie la stat sau la privat, și te autorecenzezi, primești o zi liberă de la angajator. Dovada autorecenzării online se poate descărca prin accesarea Certificatului de confirmare/dovezii de autorecenzare (sau de infirmare pentru cele care nu trec de validare). Verificarea se va face pe baza CNP-ului, inclusiv de către angajator în cazul în care va dori acest lucru.

De asemenea, ai la dispoziție varianta autorecenzării asistate, care se realizează de către un recenzor, pe tabletă, activitatea desfășurându-se în cele 14 spaţii special amenajate de către Primăria Oradea. Există posibilitatea ca autorecenzarea asistată să se facă de pe echipamentul tău propriu, sub îndrumarea recenzorului ARA.

Programul de funcționare este între orele 12.00 - 20.00, de luni până duminică, cu excepția centrelor de auto-recenzare de la sediul Primăriei municipiului Oradea si Direcției de Asistență Socială Oradea, al căror program de funcționare va fi între orele 08.00 -16.00, zilnic. 

 

Refugiati
Situatie Covid
Serviciul 112
Consultare plan de actiune
Consultare strategie integrata
Consultare plan mobilitate
Bugetare participativa
Reabilitarea sistemului de termoficare
Chestionar CityWalk
Twitter
Harta Oradiei
Harta intravilan
Inchiriere locuinta
Oradea City Report
Oradea City App
MobilePay
Trafic greu
Travel
TPark
T-park SMS
AmParcat
Piste de biciclete
Reabilitarea fatadelor cladirilor din centrul istoric
Fonduri Europene
ZMO
Regio
Fundatia de protejare a monumentelor
Termo Alert
Nufarul1
Guvernare transparenta
Reducerea birocratiei
POCA2
Valorificarea energiei geotermale
Revitalizarea urbana la nivelul Municipiului Oradea
Reabilitarea, restaurarea si refunctionalizarea zidurilor Cetatii Oradea
Scoala Dacia
Gimnaziala 11
ROHU 421
Proiect Traian Vuia
Proiect Ambulator