Trimite unui prieten

La Oradea, s-a finalizat prima linie de tramvai din România construită pe un amplasament nou

Marti , 14 Decembrie 2021, 15:06

Exportă PDF - La Oradea, s-a finalizat prima linie de tramvai din România  construită pe un amplasament nou Tipărește pagina - La Oradea, s-a finalizat prima linie de tramvai din România  construită pe un amplasament nou Trimite unui prieten - La Oradea, s-a finalizat prima linie de tramvai din România  construită pe un amplasament nou
La Oradea, s-a finalizat prima linie de tramvai din România  construită pe un amplasament nou

Prima linie de tramvai construită pe un traseu nou creat în România, după 1990, va fi dată în funcțiune, mâine, 15 decembrie, la Oradea. Au fost accesați peste 11 milioane de euro din fondurile europene pentru realizarea acestui proiect.

„Această extindere a liniei de tramvai este o premieră pentru România după 1990. Au fost lucrări de montare a liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor și tot ce a fost nevoie pentru ca linia de tramvai să poată fi dată, de mâine, în folosință. În următoarele zile mai rămân de montat panourile de informare pentru cetățeni, cu minutele în care ajung tramvaiele în stații și o porțiune din strada Atelierelor care încă nu a putut fi înierbată din cauza vremii. În cel mai scurt timp, toate lucrările vor fi finalizate. Acest proiect este unul benefic pentru locuitorii municipiului Oradea, având în vedere obiectivele noastre de modernizare continuă a parcului OTL, atât auto cât și de tramvaie. Cu siguranță va asigura o legătură mult mai bună între cartierele orașului nostru", a declarat primarul Florin Birta.

Tramvaiele vor circula cu călători pe traseul nou construit Calea Aradului - str. Făgărașului - zona Ceyrat - str. Atelierelor - str. Salca - str. Dimitrie Cantemir.

5 și 7 - noile linii de tramvai

Stațiile de tramvai vor fi situate pe Calea Aradului, în zona centrului comercial Auchan, lângă noua Sală Polivalentă, aproape de Universitatea din Oradea, în zona blocurilor din str. Ceyrat, lângă depoul OTL (str. Atelierelor) precum și pe str. Salca.

Tramvaiele vor circula pe liniile 5 și 7, linii nou create.

Linia 5 va urma traseul Nufărul, Salca, Universitate, Calea Aradului, Primăriei, Piața Unirii, Parcul 1 Decembrie, Magheru, Republicii, Gara Centrală, Olosig, Piața Decebal, Calea Aradului, Universitate, Salca și va ajunge în Nufărul.

Linia 7 va urma traseul Nufărul, Salca, Universitate, Calea Aradului, Piața Decebal, Olosig, Gara Centrală, Republicii, Magheru, Parcul 1 Decembrie, Piața Unirii, Primăriei, Calea Aradului, Universitate, Salca și va ajunge în Nufărul.

„Vom începe să circulăm pe liniile 5 și 7 la interval de 10 minute. O să vedem gradul de încărcare al acestora și în funcție de acest lucru o să luăm decizii, astfel încât traficul să se desfășoare în bune condiții și călătorii să fie mulțumiți  de serviciile pe care le oferim", a precizat Adrian Revnic, directorul OTL.

Investiție cu bani europeni

Noua linie de tramvai are o lungime de 3,8 kilometri și este înierbată pe o suprafață de 2,3 km. Lucrările au presupus montarea liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor care susțin firul de contact, realizarea înierbării, a sistemului de irigații a gazonului, instalații de semaforizare și adăposturi în stațiile de tramvai. Totodată, au fost instalate cele două stații de redresare situate în Calea Aradului precum și în Depoul OTL. Astfel, stațiile de redresare asigură alimentarea cu energie electrică a tramvaielor.

Proiectul este implementat de Primăria municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI). Contractul de proiectare și execuție a fost încheiat cu asocierea de firme SC Mari-Vila Com SRL, SC Abed Nego Com SRL și SC Aquacons SRL. Valoarea lucrărilor este de 11,6 milioane euro fără TVA.

„Ne-am obișnuit să intrăm în zone în care nu neapărat au fost făcute demersuri înainte, de aceea și extinderea liniei de tramvai se încadrează în acest tipar. Am învățat multe de-a lungul acestui proiect care a fost unul dificil, dar de a cărui inaugurare ne bucurăm cu toții astăzi", a punctat Marius Moș, directorul DMPFI.

Obiectivul de investiții „Realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei - Decebal - Calea Aradului și extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului - str. Făgărașului - str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir" este finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 Mobilitate urbană durabilă. Finanţarea nerambursabilă este de 98%, iar contribuția proprie a Primăriei Oradea este de 2%. 

În atașament găsiți o galerie foto.

 

 

Galeria foto - La Oradea, s-a finalizat prima linie de tramvai din România construită pe un amplasament nou

Refugiati
Situatie Covid
Serviciul 112
Consultare plan de actiune
Consultare strategie integrata
Consultare plan mobilitate
Bugetare participativa
Reabilitarea sistemului de termoficare
Chestionar CityWalk
Twitter
Harta Oradiei
Harta intravilan
Inchiriere locuinta
Oradea City Report
Oradea City App
MobilePay
Trafic greu
Travel
TPark
T-park SMS
AmParcat
Piste de biciclete
Reabilitarea fatadelor cladirilor din centrul istoric
Fonduri Europene
ZMO
Regio
Fundatia de protejare a monumentelor
Termo Alert
Nufarul1
Guvernare transparenta
Reducerea birocratiei
POCA2
Revitalizarea urbana la nivelul Municipiului Oradea
Reabilitarea, restaurarea si refunctionalizarea zidurilor Cetatii Oradea
Scoala Dacia
Gimnaziala 11
ROHU 421
Proiect Traian Vuia
Proiect Ambulator