Serviciul Încasări Compensări
Ofelia Legman
Șef serviciu
Numar telefon fix direct: 0259/437-000
Încasarea veniturilor din impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului local prin casieriile serviciului
Obiective specifice: încasează veniturile din impozite, taxe, amenzi, chirii, concesiuni și alte venituri ale bugetului local în numerar și prin intermediul POS, intocmește actele necesare pentru restituirea impozitelor plătite în plus sau compensarea acestora cu alte debite existente, eliberează certificate fiscale persoanelor fizice, actualizează baza de date “Persoane Fizice” pe baza documentelor de identificare. Incasează facturi emise de diverşi furnizori de servicii, prin sistemul PayPoint.
- încasarea veniturilor din impozite, taxe, amenzi, chirii, concesiuni şi alte venituri ale bugetului local, în numerar, prin casieriile serviciului, în conformitate cu dispozițiile legale;
- Stingerea creanţelor fiscale prin plată, compensare şi restituire, după caz;
- colectarea creanţelor fiscale care au ca scop stingerea creanţelor fiscale emise în temeiul unui titlu de creanţă sau al unui titlu executoriu, după caz, în conformitate cu legislația în vigoare;
- Eliberează certificate de atestare fiscala persoanelor fizice;
- efectuarea încasărilor și plăților numai în baza documentelor justificative;
- realizarea borderourilor și centralizatoarelor zilnice privind încasarea impozitelor, taxelor, amenzilor, chiriilor, concesiunilor și a altor venituri ale bugetului local prin casieriile serviciului;
- depunerea zilnică a numerarului încasat la casieria centrală a instituției;
- eliberarea autorizațiilor de trafic greu conform HCL;
- înregistrarea în baza de date a Municipiului Oradea a persoanelor fizice ce datorează impozite şi taxe locale, actualizarea permanentă a datelor existente în evidenţa fiscală pe bază de documente de identificare ale persoanelor fizice/fizice autorizate.(B.I./C.I/CNP/ Paşaport/ Cod de înreg. fiscală);
- arhivarea tuturor documentelor specifice activității de casierie;
- gestiunea numerarului la casierii;
- respectarea prevederilor legale incidente activităților desfășurate;
Relații interne:
• Primar, viceprimar, director executiv
- primește rapoarte privind activitatea serviciului;
- transmite dispoziții și corespondența ce vizează sfera de activitate a Serviciului Încasări Compensări;
• Director executiv adj.
- primește spre semnare: note interne, adrese privind sesizări ale cetățenilor, etc.;
- transmite corespondența și sarcini de serviciu în legătură cu specificul activității serviciului;
• Relații cu celelalte compartimente din cadrul primăriei:
- Serviciul Relaţii cu Publicul; Serviciul Impunere Persoane Fizice; Serviciul Impunere Persoane Juridice; Serviciul Buget - Ordonanţări; Serviciul Contabilitate Publică Situaţii Financiare; Compartiment Gestionare Aplicaţii Informatice; Biroul de Evidenţă a Persoanelor; Compartiment Protecţie Civilă şi PSI, privind verificarea și confirmarea debitelor persoanele fizice și juridice, comunicarea datelor specifice activității biroului (note interne, procese verbale de impunere, etc);
• Relații externe:
- cu contribuabilii persoane fizice si juridice;
- Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj Napoca;
- Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor;
- Direcția de Asistență Socială Oradea;
- cu alte instituţii și autorităţi;
Legman Ofelia - sef serviciu
Crainic Daniela - consilier
Popa Silvia - referent
Gavra Maria Elena - consilier
Ardelean Nicoleta Lenuța - consilier
Zob Codruta Mariana - consilier
Nica Speranta Adriana - consilier
Hebristean Livia Ioana - consilier
Vlad Aurora Delia - consilier
Cochior Maria Carolina – consilier
Czigler Katalin Terezia - consilier